روحانی و سه دستاورد دروغ برای برجام

فرهنگی سیاسی اجتماعی

روحانی و سه دستاورد دروغ برای برجام

روحانی از آنجا که عملکردی جز یک توافقنامه برای ارائه به مردم ندارد، چاره ای جز بزک کردن برجام و تراشیدن دستاوردهای مختلف برای آن ندارد!
 
از روزی که آقای روحانی تمام تخم مرغ هایش را در سبد مذاکره و توافق با کدخدا قرار داده تا امروز که محصول آن، در قالب توافقنامه برجام به مردم عرضه شده، چاره ای نداشته مگر اینکه برای آن دستاورد بتراشد. بر همین اساسا تا امروز سه دروغ بزرگ را به عنوان دستاوردهای برجام مطرح کرده است:
 
دروغ اول: حسن روحانی ابتدا ادعا کرد که در سایه مذاکره با 5+1 و لابی با کدخدا و با پذیرش برجام، توانسته غنی سازی را توسط قدرت های استکباری برای جمهوری اسلامی به رسمیت بشناسد و کلیه تحریم ها حتی تحریم های اشاعه ای، موشکی و باقی موارد را در روز امضای توافق لغو کند. 
 
این ادعای دروغ با تمدید تحریم های هسته ای و اضافه شدن تحریم های جدید، به بهانه صنایع موشکی و نقض حقوق بشر و... خیلی زود و در دوره ریاست اوباما رنگ باخت و با آمدن ترامپ، وضع به مراتب بدتر شد. رهبر انقلاب بارها با یادآوری این ادعاها کوشیدند تا دولتمردان خوشبین به کدخدا را متوجه واقعیت ها کنند، اما ...
 
دروغ دوم: وقتی حنای آقای روحانی در برداشتن تحریم به واسطه برجام بی رنگ شد، تیم عملیات روانی دولت به سمت بزک کردن دستاورد دوم رفت و بارها ادعا شد که برجام سایه جنگ را از سر ملت برداشت و اگر برجام نبود، حتما به ایران حمله نظامی می شد. 
 
روحانی، ولایتی، ظریف، نجفی و... بارها و بارها این دروغ مضحک را تکرار کردند. حتی مجید انصاری ادعا کرد که رئیس جمهور فرانسه در دیدار با آقای روحانی گفته است که ما قصد حمله به ایران را داشتیم اما انتخاب آقای روحانی در سال 92 و تصویب برجام سبب شد تا از حمله به ایران صرف نظر کنیم! 
 
هر چند این ادعای رئیس جمهور فرانسه خطاب به رئیس دولت یازدهم، به معنای آن است که برجام و ریاست جمهوری روحانی، بدون تحمیل تلفات انسانی و هزینه های مالی، همان دستاورد حمله نظامی را برای آنها به دنبال داشته و این، بدترین شکل تحقیر یک دولت بود  اما آقای روحانی و دوستانش این ادعای کذب را یک افتخار و دستاورد به حساب می آوردند. 
 
رهبر معظم انقلاب درباره این بخش از دستاورد سازی روحانی برای برجام، هوشمندانه فرمودند: «آن مسئول اروپایی به مسئولین ما می گوید اگر برجام نبود جنگ در ایران حتمی بود؛ دروغ محض! چرا می گویند جنگ؟ چون ذهن برود به جنگ... جنگ واقعی جنگ اقتصادی و تحریم و گرفتن عرصه کار و فعالیت و فناوری در کشور است. ما را به جنگ نظامی متوجه می کنند تا از این غفلت کنیم. جنگ واقعی جنگ فرهنگی است.»
 
دروغ سوم: حالا بعد از غیر واقعی بودن دو دستاورد قبلی، حسن روحانی اما در حال تراشیدن سومین دستاورد است: «اصلاً فرض کنیم برجام کاری نکرده و تحریم‌ها را از بین نبرده است، اما قطعنامه‌های فصل هفتم شورای امنیت را بدون اینکه حتی یک ساعت آن را اجرا کنیم، برای اولین بار در تاریخ سیاسی ایران لغو  کرده است؛ هیچ کشوری نبوده که او را به فصل ۷ منشور سازمان ملل بکشانند.»
 
سومین ادعای روحانی در حالی است که در هیچ قطعنامه ای به قرار گرفتن ایران ذیل فصل هفت منشور سازمان ملل - که شامل بندهای 39 تا 51 می شود -  اشاره نشده و تنها در دو بند از قطعنامه 1929 به قرار گرفتن ایران ذیل بند 41 فصل هفتم اشاره شده در حالی که مطابق ماده 42 این فصل، در مواردی به شورای امنیت اجازه حمله نظامی را در صورت نیاز داده است.
 
نکته مهمتر درباره سومین دستاور دروغ روحانی که ادعا شده برجام موجب خروج ایران از ذیل فصل هفت شده این است که آقای ظریف خود در اسفند سال 93 در گفتگو با هفته نامه صدا با افتخار از قرار گرفتن ایران ذیل فصل هفت یاد می کند: «بالاخره این توافقی است که در یک قطعنامه فصل هفتمی منشور ملل متحد مورد تایید قرار می گیرد و در نتیجه به یک توافق بین المللی و الزام آور برای همه دولت ها تبدیل می شود. اینکه دولت ها به چه میزان به تعهدات بین المللی شان عملی می کنند بحثی جداگانه است اما ما در حقوق بین الملل مبانی داریم که برای دولت ها تعهدآور است و از آن مبانی استفاده می کنیم.»
 
روحانی از آنجا که عملکردی جز یک توافقنامه برای ارائه به مردم ندارد، چاره ای جز بزک کردن برجام و تراشیدن دستاوردهای مختلف برای آن ندارد!
گلابی و ابر وآفتاب تابان و.....
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ تاریخ یک شنبه 20 فروردين 1396 ساعت 21:43 نویسنده نستوه |